  • Data: 2002-08-08 05:27:41
    Temat: Re: umowa o dzieło z prawami autorskimi a PCC
    Od: Magdalena Woloszyk <m...@e...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    JP wrote:

    > Jeszcze raz ja. Znalazlem pismo MF z 1998, wprawdzie dotyczy jeszcze
    > starej oplaty skarbowej, ale jest nadal aktualne z ustawa o PCC
    >
    > Pozdrawiam
    > Karol

    A widzisz. O coś takiego mi chodziło. Wielkie dzięki!
    Faktycznie ustawa o PCC nie rózni się w tej kwestii od ustawy o opłacie
    skarbowej.
    A umowa jest konkretnie na stworzenie dzieła na zlecenie . A częścia owego
    zlecenia jest zobowiązanie się zleceniobiorcy o przeniesienia praw
    autorskich na zleceniodawce. Więc nie jest to po prostu udzielenie praw do
    czegoś, co leżało w szufladzie.
    W końcu kto robi sobie con amore projekty posterów reklamowych do konkretnej
    kampanii firmy XYZ?

    Też wydawało mi się absurdalne, żeby do każdej takiej umowy ( a np. wieksze
    firmy reklamowe mają ich setki) wypełniać druk PCC.

    Ale z zaprzyjaźnionej firmy reklamowej usłyszałam ostatnio że kontrola z US
    spytała kto odprowadzał PCC od tych umów.
    Ale to było pare dni temu. Jeszcze nie wiadomo jak sie sprawy potoczą -
    kontrola w toku.
    No i było to pierwszy taki przypadek o ktorym słyszałam.
    Pytanie, czy osoba która mi to relacjonowała (copywriter), czegos nie
    pokręciła. Może to chodziło o sprzedaz praw "z drugiej ręki" właśnie a nie
    przez samego twórcę.

    Maddy

    --
    Magdalena "Maddy" Wołoszyk