  • Data: 2003-06-22 22:02:56
    Temat: Re: umowa o dzieło a zawieszona działalność
    Od: "Jacek" <b...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    > To pozostaje tylko NSA - raczej wygrana sprawa (o ile Zamawiajacym
    > byla osoba fizyyczna prowadzaca DG, osoba prawna, lub jednostka
    > organizacyjna nie posiadajaca osobowosci prawnej) zas dzielo
    > wykonales osobiscie.

    >Tak własnie było. Mam 3 umowy z tym podmiotem (fundacja).

    Jak już napisał kol.Krzysztof A. Ziembik ... najpierw skarga do
    właściwej Izby Skarbowej, a dopiero potem NSA.
    Jeżeli zaskarżona decyzja US zostanie uchylona ... no to git.
    Jeżeli nie, to wniesienie skargi do NSA i tak nie zwolni Cię od
    uregulowania spraw z US. Dopiero gdy NSA uchyli decyzję Izby
    Skarbowej będziesz mógł się ubiegać (żądać) zwrotu tego co
    zapłaciłeś. Tak na oko ...Wrocław ... hymm , jakieś 1,5 - 2 lata.
    To raz.
    A dwa ? ... Moim zdaniem masz niewielkie szanse na wygranie
    tego sporu. W tym przypadku bardzo ważna jest treść tej umowy.
    Dzieło to "coś" wytworzone własnym nakładem pracy, własnym
    sprzętem, o ściśle (już w dniu umowy) określonym a w przyszłości
    trwałym i rozpoznawalnym efekcie.
    np. rzeźba, projekt, witryna www, etc.etc.
    Jeżeli umowa o dzieło dot. np. konfiguracji serwera ... to zostanie
    zakwestionowana. (brak trwałego efektu)
    Jeżeli był to projekt np. projekt graficzny lub wyk. witryny WWW,
    to będziesz musiał udowodnić, że sprzęt był Twój - a nie firmowy,
    (czyli okazać dowód kupna kompa nieujętego w firmie, z dnia przed
    podpisania umowy o dzieło)
    że soft był legalny ... no i tak jak z kompem - kupiony przed zawarciem
    umowy.
    Jeżeli to wszystko udowodnisz to i tak przyczepią się do tego, że nie
    można świadczyć usług, których świadczenie zawarte jest w ramach
    prowadzonej D.G.
    Tu Twoim argumentem może być to, że nie była to usługa lecz dzieło
    o kontretnym, rozpoznawalnym i trwałym rezultacie.

    Hymm ...trudno to wszystko będzie udowodnić.

    pzdr
    Jacek