  • Data: 2006-07-19 11:04:46
    Temat: Re: umowa o dzieło, DG, VAT
    Od: Mechanic <m...@g...inv> szukaj wiadomości tego autora

    t wrote:

    > Ok, no więc masz czarno na białym. Jeśli masz wumowie zapisany stosunek
    > prawny,
    > odpowiedzialność zamawiającego i warunki 'zlecenia' to taka umowa nie
    > podpada pod VAT.

    No nie do konca czarno na bialym - wg mnie to oznacza, ze gdybym nie
    prowadzil ovatowanej DG, to nie bylbym platnikiem VAT z powodu pisania
    ksiazek na umowe spelniajaca warunki.
    Ale skoro prowadze i jestem vatowcem, to musze vat odprowadzac. Tak mi sie
    wydaje :)

    A skad wynika brak opodatkowania pracy (etat) vatem?

    Co do wliczania w KPIR - nie mam w zakresie DG tworzenia ksiazek o ile
    pamietam :) Czy wynikaloby z tego ze PIT od ksiazki musze rozliczac raz w
    roku (tak jak zwykla osoba fizyczna) a VAT tak jak "firma", czyli np. co
    miesiac? Dziwne to prawo jest.

    Ciekawe co by na to wszystko powiedzial Gotfryd :)