  • Data: 2003-10-08 08:10:14
    Temat: Re: umowa o dzieło
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 8 Oct 2003, __GABRIEL wrote:

    >+ Mam wątpliwości czy człowiek który dla mojej firmy wykonywał projekt strony
    >+ internetowej i później już samą stronę wykonywał to po podpisaniu ze mną
    >+ umowy o dzieło, ale na tej umowie napisał że płatnikiem podatku doch. jest
    >+ on jako zleceniobiorca.

    Tak wKF: pisząc "zleceniodawca/zleceniobiorca" wystawiasz się
    teoretycznie na strzał z ZUSu :)
    Zamawiający i wykonawca :) ! - patrz K.C.

    >+ Wydawało mi sie że to ja jestem płatnikiem dla tego podatnika.

    Jak on nie ma DG to.... płatnikiem podatku jest oczywiscie on.
    Przecież nie będziesz mu PIT-37 rozliczał ;)
    Ale płatnikiem *ZALICZKI* (ryczałt 20%/50% lub wg udokumentowanych
    kosztów) jesteś *ty* :) - no dobrze, formalista ze mnie... ale skąd
    ja mam wiedzieć co poeta miał na myśli ? ;)
    Wg mnie w umowie powinno być tylko o zaliczce na podatek :) reszta
    cię nie obchodzi.
    BTW:
    Na rachunku *ma być* wyliczona zaliczka na podatek, ale on jej
    nie dostaje do ręki.

    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)