  • Data: 2002-04-19 00:42:40
    Temat: Re: umowa o dzielo
    Od: Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 18 Apr 2002, Gozzia wrote:

    >+ Jesli mam jednoosobowa DG to czy firma X moze podpisac ze mna umowe o dzielo
    >+ jako osoba prywatna?

    Ano. Ale AFAIK TYLKO jeśli EWIDENTNIE wykracza to poza
    twoje DG !

    >+ Czy Zleceniodawca [...]
    >+ W umowie jest wynagrodzenie ryczaltowe np. 1000 zl - kto placi od tego
    >+ podatek - ja czy Zleceniodawca?

    1. Umowa o dzieło czy zlecenie ? (to są różne rzeczy, jednak,
    choć może to być bez znaczenia dla pieniędzy :))
    Jeśli umowa o dzieło to nie ma mowy o "ryczłcie":
    "dzieło" musi być *określone* i *za nie* należy się
    zapłata !
    2. Podatek płaci wykonawca (ty), osiagający dochód (masz
    obowiązek go sobie na rachunku naliczyć !) ale *odprowadza*
    (na podstawie twoich obliczeń) płatnik, czyli firma
    płacąca za dzieło.

    Pozdrowienia, Gotfryd