    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ulgi, zwolnienie, raty - podatek od spadku
    Date: Fri, 10 Dec 2004 00:09:08 +0100

    On Tue, 7 Dec 2004, Olleo wrote:
    [...]
    >+ Rozwiazanie: sprzedaz ziemi aby zaplacic podatek
    >+
    >+ Problem nastepny: sprzedac ziemie, zeby zaplacic podatek, ale nie mozna jej
    >+ sprzedac bez zaplacenia podatku. Czy zadatek bedzie dobrym rozwiazaniem?

    Ktoś pisał chyba na .prawo: że zawarł jakiś pakt z USem :) że
    US wystawił oficjalny papier że może sprzedać... :)

    >+ Inne problemy:
    >+ z ziemi ma byc zaplacony podatek za calosc, ale... jak podzielic podatek,
    >+ ulgi, zwolnienia?

    O ile wiem to "spadkobranie" dzieli się na dwa etapy:
    1. Spadek.
    Każdy spadkobierca otrzymuje "udział w masie spadkowej" - ile tam
    na niego wypada w procentach *udziału* w każdym skrawku ziemi,
    nieruchomości, samochodu,....
    Podlega pod podatek spadkowy
    2. Dział spadku, czyli ustalenie "ja nie chcę ziemi ale wezmę całe
    mieszkanie". Jakby co to TEŻ jest opodatkowane.
    OSOBNO.
    Tyle że *niektóre* czynności są zwolnione (np. "zniesienie
    współwłasności") - ale od sporej części może należeć się PCC !

    >+ Czy nie ma innego wyjscia, jak placic 3 razy za to samo (podatek, notariusz,
    >+ PCC)?

    :(
    PCC to też podatek...

    --