  • Data: 2005-11-17 22:28:23
    Temat: Re: ulga remontowa...
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 15 Nov 2005, witek wrote:

    > Natomist ty jako wlasciciel mieszkania odliczysz sobie remont od podatku.
    > Żona nie, bo nie jest włascicielem mieszkania.

    Hm...
    Spytam okrężnie czy wszyscy spółdzielcy, najemcy i dzierżawcy
    wobec tego odliczają wydatki nieprawidłowo ?
    :)

    > Mieszkanie zostało zakupione przed ślubem w związku z czym wlicza się ono do
    > twojego majątku odrebnego.

    Owszem.

    > No chyba, że uczynisz żonę współwłaścicielem.

    Ja wiem że już przeczytałeś poprzedni mój post ;) - ale powiadasz
    że żona nie ma PRAWA mieszkać w mieszkaniu małżonka ??
    :)

    > Z punktu widzenia ulgi remontowej to niczego nie zmienia bo ulga jest tylko
    > jedna, więc nawet jakby była współwłaścicielem to koszty remontu
    > musielibyście podzielić między sobą.
    > Różnica robi się dopiero wówczas kiedy tobie zabraknie podatku do zwrotu.
    > Wówczas żona mogłby odliczyć resztę.

    A tego to nie podważam...

    > Gdybyście kupili i wyremontowali mieszkanie przed ślubem, to wówczas jako
    > "obce" sobie osoby kazdy z was miałby prawo do ulgi.
    > To tak w ramach polityki prorodzinnej :).

    Ano :>

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)