    From: " nocnyMarek" <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ulepszenie wyposażenia?
    Date: Wed, 17 Mar 2004 14:37:34 +0000 (UTC)

    > Jak wiesz - "niechętnie". Jeśli może ona pracować z 2 komputerami
    > w ten sposób że nie jest "przywiązana" do jednego... no to
    > są wyroki że tak można.
    No właśnie, karta sieciowa do drukarki jest opcjonalna
    (i w chorej cenie 250 euro) wiec mogę ją tylko
    "przewiązywać" miedzy jednym a drugim komputerem
    i dlatego moje "niechętne" podejście do tej opcji.

    > To co piszesz stanowi właśnie ów dylemat.
    > Interpretacje można wykoncopywać co najmniej dwie: wydaje mi się
    > że widziałem już "w prasie" taką że skoro coś jest wyposażeniem
    > to jest i wszystko co się dokupuje "idzie w koszt".
    zakładam ze ryzyko tej interpretacji jest zbliżone
    do gry na kontraktach terminowych ;)

    > Znaczy: IMHo zawsze jeśli istnieje teoretyczna możliwość "ulepszenia"
    > ponad 3,5 kzł prościej wpisać do EST niż sobie głowę łamać.
    Ano, nie przewidziałem jednak tej potrzeby :(
    Z 'przekwalifikowaniem' tego wyposażenia
    na ŚT zamortyzowany jednorazowo w XI`03
    nie powinienem chyba mieć problemu?

    Ale to dopiero początek, bo jeśli go teraz ulepszę
    i ten ulepszony ŚT zacznę amortyzować liniowo(na 30% rocznie)
    to przecież zmienię metodę amortyzacji z jednorazowej na liniową,
    a metody nie wolno zmieniać, aż do całkowitego zamortyzowania ŚT.
    Z drugiej strony ten ŚT już był całkowicie zamortyzowany
    (przed ulepszeniem) to może to ograniczenie nie jest tu istotne?

    Z trzeciej strony ;-) amortyzacja od podwyższonej wart. pocz.
    pozwoli skrócić okres amortyzacji niemal o połowę,
    w porównaniu z amortyzacją liczoną od drukarki
    przyjetej jako odrębny środek trwały.

    Tak więc jeśli problem zmiany metody amortyzacji
    jest tylko problemem przeze mnie wydumanym,
    to chyba najlepsztm wyjściem będzie jednak
    'przekwalifikowanie' wyposażenia na ŚT?

    pzdr, nocnyMarek