  • Data: 2005-12-19 23:57:22
    Temat: Re: ucieczka od 2 progu podatkowego- jak?
    Od: "MarekZ" <m...@w...irc.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "KRZYCHU" <k...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:do77gk$eha$1@news.onet.pl...
    > Witam wszystkich!
    > Mam takie jedno pytanko:
    > Czy istnieje jakaś możliwość zaoszczędzenia trochę kasy na podatku?
    > Jestem sam tzn. kawaler:) i pracuje i zarobiłem około 72000zł brutto
    > w 2005 roku. Jest to górna pólka 2 progu podatkowego, a firma przez
    > cały rok odprowadzała 19 % podatku od moich zarobków i w związku z
    > czym czeka mnie wydatek.
    > CZy można w jakiś sposób uciec chociaż trochę od kosztów z tym
    > zwiazanych,

    Podatek do wysokosci 19% mozesz sobie obnizyc zawierajac na przyklad
    ze mna umowy o dzielo. Dodatkowo, poniewaz w koszty wpiszesz 100%
    wartosci umow, a podatek zaplacisz od 80% tej wartosci, w
    rzeczywistosci obnizysz efektywny podatek do okolo 15,5% zamiast 30%,
    czyli prawie o polowe. To chyba relatywnie najmniej "bezbolesny"
    sposob, na obecnym etapie.

    marekz