  • Data: 2002-08-17 11:04:38
    Temat: Re: towar zniszczony-kosztem?
    Od: "eland" <e...@p...onet.pl> szukaj wiadomości tego autora

    > Tak sie sklada, ze czesc towaru ulegla zniszczeniu podczas transportu
    (jest
    > na to protokol i nawet dostalam odszkodowanie od Servisco), to rozumiem,
    ze
    > wartosc tego towaru moge wrzucic w koszty?
    > Troche towaru sie przeterminowalo, pokruszylo, zamoklo-rozumiem z Twojej
    > wypowiedzi, ze to nie moze byc kosztem?
    >
    > Agnieszka

    Według mojej skromnej opinii część towaru zniszczona w transporcie bedzie
    KUP, pod warunkiem podparcia sie np. protokołem strat. W KPIR
    ewidencjonujemy wtedy: fakturę zakupu w towary handlowe w pełnej wysokości,
    a następnie wartość z protokołu stornem ( z minusem) w towary handlowe i w
    tej samej pozycji w pozostałe koszty, pamietając że wartość uzyskanego
    odszkodowania ewidencjonujemy w pozostałe przychody w dacie otrzymania. W
    pełnej księgowości straty w transporcie odnosimy wn straty nadzwyczajne ma
    rozliczenie zakupu lub w przypadku nie stosowania takiego konta towary.
    Definicję ubytków naturalnych wziąłem ze wspomnienego wcześniej wyroku NSA z
    braku innej znanej mi.
    Oczywiście kwestia jak zwykle jest nieprecyzyjnie uregulowana i zdania
    uczonych są podzielone ;-)

    Mariusz