  • Data: 2002-05-12 20:27:58
    Temat: Re: szacowanie dochodu+sprawozdanie finansowe
    Od: "Wojciech Suszycki (Brick B.)" <s...@i...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik ont <i...@w...pl> w wiadomości do grup dyskusyjnych
    napisał:abitfr$i68$...@s...man.poznan.pl...
    > Hejka
    > Czy organ podatkowy (lub kontroli skarbowej) ma prawo na do określenia
    > podstawy opodatkowania w drodze oszacowania (art 23 ordynacji podatkowej),
    > przypadku, gdy sprawozdanie finansowe spółki za kontrolowany okres było
    > zbadane przez biegłego, z wydaną opinią bez zastrzeżeń, i zatwierdzone
    przez
    > walne zgromadzenie ?. Byłbym wdzięczny za odpowiedź poparta odpowiednim
    > przepisem (bo sam nie znalazłem żadnego który by taką możliwość wykluczał
    > lub dopuszczał) lub ewentualnym orzecznictwem (na razie sam pewną logiczną
> [...]
    Ja też się nie spotkałem z przepisem mówiącym o przypadku wydania opinii
    przez biegłego. Ale jeżeli US znalazł coś konkretnego co pozwala pominąć
    dokumenty księgowe i ustalić zob.pod. na drodze oszacowania to chyba opinia
    biegłego nie ma tu znaczenia. Mam np. sprawę sądową, w której dwóch biegłych
    sądowych wydało przeciwstawne opinie. Czyli opinie biegłych mogą być błędne
    i US może stać na takim stanowisku.
    Myślę, że ważniejsze od opinii biegłego jest co takiego US znalazł i
    skupienie się na znalezieniu przepisów prawnych, które obalą stanowisko US.
    Bardzo dobre by było szukanie podobnych spraw w wyrokach NSA. Jeżeli nie ma
    jasnych przepisów dotyczących dokładnie tego punktu spornego to zwykle
    decyduje jakiś wyrok NSA. I jak pójdzie sprawa do NSA to oni zwykle
    podtrzymują swoje stanowisko.

    powodzenia
    WS