  • Data: 2007-01-25 00:31:52
    Temat: Re: struktura sprzedaży
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 24 Jan 2007, dropzone wrote:

    > Mam DG w której większość sprzedaży jest zwolniona, a część objęta 22%
    > podatkiem VAT. Powiedzmy, że sprzedaż nieopod wynosi 100tys a opod 14tys,
    > więc procentowo wychodzi 87,72% i 12,28%.
    >
    > 1. Czy ww. strukturę stosuję przez cały 2007 w oparciu o 2006 i koryguję w
    > styczniu 2008

    IMO tak.
    http://prawo-nieruchomosci.krn.pl/Ustawa-o-podatku-o
    d-towarow-i-uslug-1_2_139.html
    Łap za art. 86. oraz 90. i do analizy z nimi :)

    > 2. Czy ww. strukturę obliczam w oparciu o kwoty netto?

    art. 90.3.
    I daj się KONIECZNIE namówić na samodzielne znalezienie w ustawie
    definicji pojęcia "obrót".
    Jedna z rzeczy kwalifikujących się do kategorii "dobrze wiedzieć" :)

    > 3. Czy muszę wyliczać dokładnie 12,28% czy mogę zaokrąglić do 12%?

    90.4 ostatnie zdanie.
    "Proporcję tę zaokršgla się w górę do najbliższej liczby całkowitej."

    Z deklaracją pasuję :)

    > 6. Czy jest coś czego nie mogę rozliczyć w ramach tej struktury np. telefon?

    M.... czekaj, piszesz o proporcji SPRZEDAŻY (czego dotyczą ww. zapiski)
    czy proporcji ZAKUPÓW, bo się zgubiłem?
    Strukturą sprzedaży "rozlicza się" sprzedaż - a jej wynikiem "rozlicza
    się" wszystko to co normalnie VATowiec rozlicza :)
    Znaczy są zakazy odliczania VAT od różnych rzeczy - a to benzyny, a to
    hotelu, ale nie mają NIC wspólnego z proporcją sprzedaży!

    pzdr, Gotfryd