  • Data: 2011-01-04 22:24:11
    Temat: Re: stawka podatkowa a PKWiU
    Od: Andrzej Kłos <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Agnieszka pisze:
    > jesli był ten towar na dzień 31-12-2010r. to jest podniesiony o >1%.?
    > a te inne stawki vatu jakie sa ma fakturze są aktualne beda przyszłościowe.

    przykro mi, ale nie zrozumiałem :)

    pisałem o niektórych towarach - uściślam: książki i czasopisma. Może się
    zdarzyć, że do 30.IV.2011 otrzymasz fakturę, na której będziesz miała na
    dwóch różnych pozycjach ten sam towar, o tym samym numerze PKWiU, ale z
    dwoma różnymi stawkami VAT. Cena netto może być taka sama, stawka VAT i
    brutto różne.

    co do powiązania z PKWiU

    http://epodatnik.pl/index.php?option=com_content&vie
    w=article&id=656:stawki-vat-2011-bez-wzgledu-na-pkwi
    u&catid=111:stawka-vat-stawki-vat&Itemid=310

    "Przepisy dotyczące podatku VAT przewidują stawki podatku VAT niższe od
    stawki podstawowej 23% zależne od symbolu PKWiU. [Czasami] stawka VAT
    nie zależy bezpośrednio od PKWiU towaru czy usługi. Takie stawki
    przedstawiamy w niniejszym zestawieniu. Stawki zależne od PKWiU
    przedstawiamy w klasyfikacji PKWiU + VAT.

    Niektóre stawki VAT są zależne od dodatkowych okoliczności - np. w
    przypadku sprzętu dla straży pożarnej chodzi o dostawę dla jednostek
    straży i zarazem na cele ochrony przeciwpożarowej.

    Gdyby okazało się, że towar czy usługa ze stawka VAT 8% przez inny
    przepis jest opodatkowana stawką VAT niższą (np. 5%) albo 0% czy jest
    zwolniona z VAT - stosujemy zawsze stawkę niższą (w kolejności: 23% ->
    8% -> 5% -> 0% -> zw). Podobnie przy stawkach VAT 5% - jeżeli temu
    samemu produktowi przepisy przyporządkowują niższą stawkę VAT, to należy
    stosować tę niższą stawkę VAT."