    From: "grzess" <g...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: stara i nowa działalność gospodarcza
    Date: Sat, 15 Dec 2007 01:05:50 +0100

    Użytkownik <t...@o...pl> napisał w wiadomości
    news:op.t3civnpoipkhj4@unk.mshome.net...
    > Dnia 14-12-2007 o 22:54:42 grzess <g...@w...pl> napisał(a):
    >
    > Ta część ustawy o swobodzie nie obowiązuje do wspomnianej przez Ciebie
    > daty 30.09.2008r.
    > W tej chwili w zakresie rejestracji dalej obowiązuje prawo działalności
    > gospodarczej:

    faktycznie, zagalopowalem sie
    dla uscislenia od dnia 01.10.2008r.

    > Jak widzisz, należy podać oznaczenie przedsiębiorcy - nazwa s.c. nie jest
    > oznaczeniem przedsiębiorcy.

    warto w tym miejscu zastanowic sie, co oznacza 'oznaczenie przedsiebiorcy' i
    o ile bylo to zdefiniowane w art. 4 ustawy pdg to wspomniany art. 4 utracil
    juz swoja moc, a tym samym definicja w nim ujeta

    > Ponadto, skoro w ustawie o swobodzie dopisali "informacje o umowie spó3ki
    > cywilnej, je?eli taka zosta3a zawarta;",
    > to IMHO znaczy że racjonalny prawodawca skapował się, że wczesniej tego
    > nie wymagał, a warto by było to
    > zawierać na wpisie.

    opierajac sie na mojej pamieci (a moze zawodzic) to przedsiebiorcy
    (wspolnicy) spolki cywilnej przed wprowadzeniem updg (2001r) widnieli na
    wspolnym wpisie, gdyz to spolka cywilna, a nie jej wspolnicy byli
    przedsiebiorcami i od 2001 roku wspolnicy mieli obowiazek zarejestrowac sie
    jako przedsiebiorcy, nadal jednak nie bylo regulacji aby we wpisie widniala
    wzmianka o...tak jak to napisales

> [...]
    > i wszyscy są zadowoleni.
    >
    > Natomiast do nazwisk wspólników w nazwie spółki, to IMHO UM-owi nic do
    > tego - jeśli wspólnicy zrobią
    > nazwę spółki bez swoich nazwisk, czyli tylko ALFA s.c., to ich sprawa -
    > IMHO UM nie ma podstaw do niedokonania
    > wpisu do ewidencji.
    >
    > A jako że osobiście przychylam się do zdania(które uważam za lekko
    > naciągane, ale jedyne sensowne),
    > że przepisy o firmie należy, z braku laku, stosować do s.c., we nazwie
    > własnej s.c. miałem zarówno
    > nazwiska wspólników, jak i dopisek "s.c."(chociaż nie ma na to żadnego

    teraz juz wiem o czym wczesniej pisales i oczywiscie zgadzam sie z
    powyzszym, przy czym nie jest to tylko kwesia wzmianki o s.c. we wpisie ale
    i tez oznaczenia (firmy) przedsiebiorcy i o ile wzmianke o s.c. mozna jak to
    ujales "naciagnac" to jest to raczej na podstawie zapisu "Zgłoszenie o
    dokonanie wpisu do ewidencji działalności gospodarczej powinno zawierać:", a
    nie jak w obecnym (przyszlym) brzmieniu "Wniosek o dokonanie wpisu do
    ewidencji zawiera" i tym samym okazuje sie, ze w obecnym stanie wymaganie
    informacji o s.c. nie ma podstawy prawnej, ale tez nie ogranicza
    przedsiebiorcy w oznaczeniu tej formy, a samo oznaczenie przedsiebiorcy
    opiera sie na blizej nie okreslonej definicji.
    Pozostaje zatem czekac do 1 pazdziernika aby stalo sie to prawnie
    uregulowane, a za cholere nie moge zrozumiec dlaczego uchylonie art.7-7i
    updg przyjeto w takim terminie, a nie wszesniej.

    grzess