    From: "wspolna-flaszka.pl" <p...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: stało się - zostałem 'przestępcą' skarbowym :-)
    Date: Wed, 9 Sep 2009 14:13:12 +0200

    > Przeczytałem post, zajrzałem do przepisów i ... mam pytanie.
    > Z czego mianowicie ma wynikać obowiązek podawania r-ków DG OF, bo
    > oczywiście obowiązek musi mieć rangę *ustawową* (nie można rozporządzeniem
    > ustalić obowiązku, można co najwyżej sprecyzować jego formę).
    > Art.5 ustawy o identyfikacji obowiązek zgłoszenia rachnków nakłada
    > *wyłącznie* na podatników nie będących osobami fizycznymi - co się
    > zgadza, bo inaczej trzeba by zgłaszać wszystkie rachunki osobiste,
    > ale dalej art.9 odwołuje się wyłącznie do: "majš obowišzek aktualizowania
> [...]

    a 5a) ?

    Art. 5a. 1. (1) Podatnicy prowadzący działalność gospodarczą mogą złożyć
    zgłoszenie identyfikacyjne jednocześnie ze złożeniem wniosku o wpis do
    rejestru przedsiębiorców lub zgłoszenia do ewidencji działalności
    gospodarczej, a w przypadku osób fizycznych mających nadany NIP,
    rozpoczynających działalność gospodarczą - zgłoszenie aktualizacyjne
    jednocześnie ze złożeniem zgłoszenia do ewidencji działalności gospodarczej.

    1. (2) Podatnicy rozpoczynający działalność gospodarczą:

    1) niebędący osobami fizycznymi - wraz z wnioskiem o wpis do rejestru
    przedsiębiorców mogą złożyć zgłoszenie identyfikacyjne, chyba że posiadają
    już NIP;

    2) będący osobami fizycznymi - wraz z wnioskiem o wpis do ewidencji
    działalności gospodarczej mogą złożyć zgłoszenie identyfikacyjne albo
    aktualizacyjne.

    2. W przypadku określonym w ust. 1 podatnicy prowadzący działalność
    gospodarczą są obowiązani dokonać zgodnie z art. 9 zgłoszenia
    aktualizacyjnego z podaniem w szczególności wykazu rachunków bankowych oraz
    złożeniem uwierzytelnionej lub urzędowo poświadczonej kopii zaświadczenia o
    numerze identyfikacyjnym REGON.