    From: "Jacek" <s...@p...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: śrotki trwałe
    Date: Sat, 16 Nov 2002 12:58:24 +0100

    Gotfryd Smolik - listy dyskusyjne wrote:
    > Mam wątpliwości czy 7500zł wydane do ŚT wartego 2000zł
    > można uznać za "remont" - ja bym podejrzewał "ulepszenie":

    Ja nie mam żadnych wątpliwości.Wartość(koszt) remontu nie ma
    znaczenia,pod warunkiem że jest to remont czyli przywrócenie do
    poprzedniego stanu.A tutaj znalazłem cytat z jakiegoś wyroku " Należy
    bowiem zaznaczyć, że - zgodnie z utrwaloną interpretacją i bogatym w tym
    zakresie orzecznictwem Naczelnego Sądu Administracyjnego - przyjmuje
    się, że istotą remontu jest przywrócenie pierwotnego stanu technicznego
    i użytkowego środka trwałego, wraz z wymianą zużytych składników
    technicznych, nie zmieniające jego charakteru i funkcji, a następujące w
    trakcie eksploatacji środka trwałego i wynikające z tej eksploatacji. A
    zatem będą to wszystkie zmiany trwale przywracające pierwotny poziom
    techniczny danego środka trwałego, pierwotną zdolność użytkową, utraconą
    na skutek upływu czasu i eksploatacji.".
    Dla mnie wymiana bębna to zwykły remont i wszelkie koszty z tym związane
    to KUP.

    > raczej 'remont kapitalny' mozna zakwalifikować jako ulepszenie... !
    Jeśli remont to jakie znaczenie ma słowo kapitalny? Świadczyć może tylko
    o zakresie prac,a nie o tym czy są to KUP czy może modernizacja lub
    ulepszenie.W definicji słowa remont kryje się charakter kosztów.

    Jacek