    From: "Magdalena" <m...@n...autograf.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: środki trwałe + odsetki
    Date: Wed, 29 Dec 2004 18:02:55 +0100
    Sender: m...@a...pl@axt56.neoplus.adsl.tpnet.pl

    "TREEMAT" <t...@i...pl> wrote in message
    news:cqunct$n1c$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > WITAM
    > 1 - mam samochód który sie już zamortyzował, ale mi padł i musiałam go
    > zrobiś na cacy, kupiłam częsci za 4000 do tego dojdzie robocizna, czy to
    > jest ulepszenie St ?????, czy wpisuję to do EST??????? jaką stawką % mam
    > amortyzować????????

    a czy to nie jest remont środka trwałego?? Jeśli przywraca poprzednie
    funkcje samochodu (sprzed awarii), to wg mnie w koszty bieżące. Jeżeli to
    ulepszenie / modernizacja, to hmm...

    > 2- wyrokiem sądu muszę zapłacić odsetki od nieterminowej zapłaty faktury +
    > koszty zastępstwa procesowego. czy mogę to wpisać w koszty prowadzenia
    > działalności gospodarczej??????? oczywiście jeśli zapłacę

    odsetki po zapłacie są KUP, natomiast zasądzone koszty sądowe, zastępstwa
    procesowego, ewentualne koszty komornicze wg mnie nie można uznać za KUP

    Magdi