    From: jureq <j...@X...to.z.adresu.Xop.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: sprzedaż wysyłkowa a kasa fiskalna
    Date: Thu, 13 Aug 2009 12:24:23 +0000 (UTC)

    Dnia Thu, 13 Aug 2009 12:07:04 +0000, Piotr napisał(a):

    > - czy nadal muszę utrzymywać kasę fiskalną kiedy to detalicznych
    > klientów jest ok 5% (wszyscy wysyłkowi) czy też wystarczy wystawiać
    > faktury zamiast paragonu? (mam ich dane - wprowadzają do formularza
    > zamówienia).

    Do niedawna powszechna opinia prawników była taka, że kasa jest
    "dożywotnia". Ostatnio widziałem w prasie stwierdzenia, że może wystarczy
    wyrejestrowanie DG, wyrejestrowanie z VAT i potem powtórna rejestracja.

    Nie mając "wiązącej" indywidualnej interpretacji nie zaryzykowałbym.

    > - czy mogę zakończyć sprzedaż wysyłając fakturę w PDF drogą
    > elektroniczną czy też mam obowiązek wysłać wersję papierową? (klient nie
    > chce papierowej wersji - nie chce płacić za przesyłkę)

    Nie masz obowiązku wysyłać faktury. Dla firm masz obowiązek ją wystawić.
    Wydrukuj np w formacie A7 i przechowuj przez pewien czas. A oprócz tego
    wyślij klientowi obraz faktury w PDF. "Obraz", bo nie jest to faktura.