eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkisprzedaz uslugi informat. za granice - jaki VAT, jaka faktura? › Re: sprzedaz uslugi informat. za granice - jaki VAT, jaka faktura?
    From: Tomasz Chmielewski <t...@n...syneticon.net>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: sprzedaz uslugi informat. za granice - jaki VAT, jaka faktura?
    Date: Mon, 27 Mar 2006 09:22:08 +0200

    cef wrote:

    > Nie jest to 0%, tylko nie podlega
    > opodatkowaniu w Polsce.
    >

    > a ja jako firma niemiecka place VAT w
    >
    > Tu się zgadza.

    Dzieki, teraz mam to jasniej :)

    Co by sie stalo, gdyby niemiecka firma wziela w Polsce fakture z polskim
    VATem (22%)? Nie moglaby tego wrzucic w koszty?

    Albo inaczej - co by sie stalo, gdyby polska firma kupila jakis towar w
    Niemczech, placac za niego w Niemczech niemiecki VAT (16%), a nie polski
    w Polsce (22%)?
    Nie mozna by tego wrzucic w koszty? Polska firma musialaby doplacic
    roznice? Taka niemiecka faktura z 16% VAT bylaby nielegalna/niewazna?

    Pytam z ciekawosci, bo niby wspolny rynek, wspolne prawa, ale troche to
    moze sie wydac pokrecone.

    --
    Tomasz Chmielewski