    From: m...@g...com
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: sprzedaż udziałów - jak uniknąć podatku
    Date: Sun, 3 Feb 2008 13:35:40 -0800 (PST)

    On 14 Gru 2007, 17:25, "Kriss" <k...@p...onet.pl> wrote:

    > Opisz dokładnie stan faktyczny to może doczekasz się sensownej odpowiedzi.
    > Sprecyzuj ; jakie udziały, ile procent w kapitale zakładowym  jak je nabyłeś i
    > kiedy , jaka jest ich wartość nominalna i rynkowa , jakie poniosłeś nakłady w
    > związku z ich nabyciem (objęciem).Chcesz je sprzedać i zarobić czy chcesz się
    > ich pozbyć (zlikwidować) z innych przyczyn i interesuje cię pozyskanie
    > ekwiwalentnej kasy ?
    > Jak narazie negujesz wszystkie opcje ale nie uzasadniasz przyczyn.
    > Nie bo nie ale radżcie dalej - może traficie.
    > Nawet najwybitniejszy doradca jasnowidzem nie jest.

> [...]

    witam
    moje pytanie jest następujące, jaki podatek jest do zapłacenia w
    przypadku kupienia i "zbycia" udziałów za taką samą cenę. ja chce
    poprostu odejść z firmy z tymi samymi pieniędzmi co wsadziłem, a firma
    z powodu mojego odejscia odkupi moje udziały, potem umorzy i wreszcie
    obnizy kapitał zakładowy do minimum (50 000).
    czy wogóle powstaje obowiązek podatkowy?
    dziękuję za odpowiedz