  • Data: 2005-02-07 14:10:21
    Temat: Re: sprzedaż samoch osob. bez vat
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 2 Feb 2005, italy wrote:

    >+ > ...oczywiście pamiętając iż za to dokonasz korekty VATu *odliczonego*...
    >+ >
    >+ w rozporzadzeniu z 27 04.2004 rodz 6 nic nie ma na temat korekty , ale
    >+ pewnie trzeba ja zrobic , a już myslalem , ze na vat zarobie , troche mnie
    >+ to dziwilo i wydawalo sie nawet niemozliwe

    :)
    Cały pic polega na tym iż opis postępowania jest "nie wprost": zasady
    ogólne odliczania VAT od samochodu są w ustawie, zasady zwalniania przy
    sprzedaży samochosu są w rozporządzeniu - ale zasady zwrotu VAT
    odliczonego są... znowu w ustawie :)
    ++++
    Art. 91. 1. Po zakończeniu roku, w którym podatnikowi przysługiwało prawo
    do obniżenia kwoty podatku należnego o kwotę podatku naliczonego, o którym
    mowa w art. 86 ust. 1, jest on obowiązany dokonać korekty kwoty podatku
    odliczonego zgodnie z art. 90 ust. 2-9, z uwzględnieniem proporcji
    obliczonej w sposób określony w art. 90 ust. 2-7, dla zakończonego roku
    podatkowego.
    [...wstawka: latet marudził że niezrozumiale piszę: a weź ty oryginał
    ustawy i się wypowiedz ;) !...]
    2. W przypadku towarów i usług, które [...są zaliczone do ST...] podatnik
    dokonuje w ciągu 5 kolejnych lat [...albo 10 lat...] począwszy od roku, w
    którym zostały oddane do użytkowania. Roczna korekta w przypadku, o którym
    mowa w zdaniu pierwszym, dotyczy jednej piątej, [...] kwoty podatku [...]
    4. W przypadku gdy w okresie korekty, o której mowa w ust. 2, nastąpi
    sprzedaż towarów, o których mowa w ust. 2, uważa się, że towary te są
    nadal używane na potrzeby czynności podlegających opodatkowaniu u tego
    podatnika, aż do końca okresu korekty.
    5. Korekta po sprzedaży, o której mowa w ust. 4, powinna być dokonana
    jednorazowo w odniesieniu do całego pozostałego okresu korekty. Korekty
    dokonuje się w deklaracji podatkowej za okres rozliczeniowy, w którym
    nastąpiła sprzedaż.
    6. W przypadku gdy towary lub usługi, o których mowa w ust. 4, zostaną:
    1) opodatkowane - w celu dokonania korekty przyjmuje się, że dalsze
    wykorzystanie tego towaru związane jest z czynnościami opodatkowanymi;
    2) zwolnione lub nie podlegały opodatkowaniu - do obliczenia korekty
    przyjmuje się, że dalsze wykorzystanie tego towaru jest związane wyłącznie
    z czynnościami zwolnionymi lub niepodlegającymi opodatkowaniu.
    ----

    No i proste: sprzedażej oVATowane - korekta może iść "na plus" (jeśli
    ktoś ma sprzedaż mieszaną lub "zw"). Sprzedajesz "zw" - korekta
    idzie "na minus".

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)