eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkisprzedaz programow komputerowych zakupionych na rynku pierwotnym i wtornym › Re: sprzedaz programow komputerowych zakupionych na rynku pierwotnym i wtornym
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: sprzedaz programow komputerowych zakupionych na rynku pierwotnym i
    wtornym
    Date: Fri, 9 Jan 2004 23:49:22 +0100

    On Fri, 9 Jan 2004, Radek wrote:

    >+ >Mam pytanie : Czy bank bedacy posiadaczem >oprogramowania moze go sprzedac
    >+ ? W jakim >przypadku jest to mozliwe a w jakim nie ?
    >+
    >+ Do kazdego programu dolaczona jest licencja, w ktorej pisze czy dany program
    >+ mozna odsprzedac, czy nie.

    Sprzeciw.

    Nie podejmuję się wypowiadania w sprawie posiadacza, bo jeśli
    nie jest on właścicielem - to rzeczywiście być może musi mieć
    zgodę licencjodawcy.

    Natomiast wyłączenie spod kontroli licencjodawcy "egzemplarza
    utworu" zapisane jest wyraźnie w ustawie o prawach autorskich,
    żeby nie być gołosłownym:

    ++++
    Art. 51. (stara treść)
    1. Wprowadzeniem do obrotu jest przeniesienie własnoœci
    egzemplarza utworu dokonane przez uprawnionego lub inne
    rozporzšdzenie egzemplarzem dokonane za jego zezwoleniem.
    2. Po wprowadzeniu do obrotu, dalszy obrót egzemplarzami
    utworu nie narusza praw autorskich, z zastrzeżeniem
    przepisu art. 50 pkt 8 i 9.
    [...a 50.8 i .9 to był najem i dzierżawa....]

    .... i treść zmieniona (bo ja nie wiem "z kiedy" są
    licencje !!): ....

    Art. 51.
    1. Wprowadzenie do obrotu oryginału albo egzemplarza utworu na terytorium
    Rzeczypospolitej Polskiej wyczerpuje prawo do zezwalania na dalszy obrót
    takim egzemplarzem na wskazanym terytorium, z wyjštkiem jego najmu lub
    użyczenia
    2. Nie stanowi naruszenia autorskich praw majštkowych import egzemplarzy
    wprowadzonych do obrotu na terytorium państwa, z którym Rzeczpospolita
    Polska zawarła umowę o utworzeniu strefy wolnego handlu.
    3. [wejdzie od 1.V.2004]
    ----

    Składam wniosek formalny o wskazanie podstawy prawnej do
    wyrażonego w cytacie poglądu !

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, ZUS, memoriał)