eGospodarka.pl
eGospodarka.pl poleca

eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkisprzedaz na aukcjach internetowych › Re: sprzedaz na aukcjach internetowych
  • Data: 2002-08-08 05:01:46
    Temat: Re: sprzedaz na aukcjach internetowych
    Od: "Wieslaw Tomczak" <t...@q...pl> szukaj wiadomości tego autora
    [ pokaż wszystkie nagłówki ]


    Użytkownik "ERY" <e...@p...gazeta.pl> napisał w wiadomości
    news:aira2r$4cv$1@news2.tpi.pl...
    > Witam serdecznie,
    >
    > Przejrzałem archiwum i wciąż ma wątpliwości.
    >
    > Mam DG (PKPiR+VAT): PPHU. Do tej pory cała moja sprzedaż to jedna faktura
    > miesięcznie (z racji kontraktu).
    > -Czy sprzedając na aukcjach internetowych wystarczy, że będę prowadził
    > ewidencję sprzedaży, czy muszę mieć kasę fiskalną?
    >
    Sprzedaz na aukacjach jest najczesciej sprzedaza wysylkowa a z
    wysylkowa przez wiele lat byl problem jak podgodzic moment sprzedazy z
    koniecznoscia przekazania kazdemu nabywcy paragonu fiskalnego.
    - za moment sprzedazy uwazano fakt otrzymania zaplaty ale .... jesli ktos
    nie otrzymywal na biezaco wyciagow bankowych to ... popelnial wykroczenie bo
    nie ewidencjonowal przychodu w dniu faktycznego dokonania zaplaty. Poza tym
    jaki byl sens wystawiania paragonu po otrzymaniu zaplaty jesli towar juz
    zostal sprzedany, zaplacony a klient jest na drugim koncu Polski.
    Od 2002 roku mozna nie prowadzic kasy fiskalnej przy sprzedazy
    wysylkowej ale musisz prowadzic ewidencje na podstawie ktorej mozna ustalic
    co, kiedy i komu sprzedales. Ten przepis wszedl w zycie w grudniu 2001,
    ale w tej chwili nie zdaze juz go znalezc, poszukaj na www.podatki.pl lub
    www.vat.pl
    Pozdrawiam
    WT




Podziel się

Poleć ten post znajomemu poleć

Wydrukuj ten post drukuj

Najnowsze wątki z tej grupy


Najnowsze wątki

Szukaj w grupach

Eksperci egospodarka.pl

1 1 1