  • Data: 2006-04-21 12:07:49
    Temat: Re: sprzedaż domen --> PKD --> towar?
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Thu, 20 Apr 2006, Greg wrote:

    > I jeszcze jedna kwestia:
    > Jak zaksięgować zakup takiej domeny? Jako zakup towaru?
    > Czy domenę zakupioną w takim celu można traktować jako towar?
    > Czy może należało by ją wprowadzić do EWNiP?

    A jak kupisz program do odsprzedaży, to jak zaksięgujesz?
    IMVHO "domena" to ta sama kategoria co oprogramowanie: prawa
    majątkowe.
    Ciekaw jestem komentarzy :)

    IMHO do ESToWNiP wprowadza się wartości niematerialne:
    "Składniki majątku, o których mowa w art. 22a-22c"
    a te z kolei są:
    "wykorzystywane przez podatnika na potrzeby związane z prowadzoną przez
    niego działalnością gospodarczą albo oddane przez niego do używania na
    podstawie umowy licencyjnej"
    To cytaty z ustawy rzecz jasna :)
    Czyli *NIE* te, które "ma na sprzedaż" a te które "zużywa".
    I które poddaje się (dlatego) amortyzacji.

    Zdaje się że za wyjątkiem statków dalekomorskich (22.2.4) nic co się
    nabywa lub produkuje "na sprzedaż" nie podlega amortyzacji :)

    > Jeśli traktować taką domenę jako towar, to nasuwa się jeszcze pytanie czy
    > opłata, którą poniosłem przy rejestracji domeny jest kosztem jej zakupu czy
    > tylko opłatą za korzystanie z niej. Bo przecież po roku będę musiał
    > powtórnie opłacić domenę i wtedy to nie będzie koszt zakupu. No właśnie,
    > jaki to będzie wówczas koszt?

    A jak towar wymaga opłaty z tytułu przechowania, bo umówiłeś się
    ze sprzedawcą że zapewni ci przechowanie aż do momentu kiedy rozporządzisz
    co z nim zrobić, to jak opłatę potraktować?
    IMVHO jest to podobny przypadek - koszt "utrzymania w stanie nadawania
    się do użycia".

    Gdybam sobie "podobnologicznie" :) skoro pytasz o "uwagi"...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)