  • Data: 2004-03-08 23:06:14
    Temat: Re: spadek a podatek
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Sun, 7 Mar 2004, kuzyn wrote:

    >+ W drodze spadku po zmarłym Ojcu /1,5r/ posiadam mieszkanie własnościowe.Chcę je
    >+ przekazać mojej córce. Czy muszę płacić podatek.

    O którym podatku myślisz ?

    >+ A może sprzedać Jej np. za smboliczną "złotówkę".

    +++
    2b. Jezeli swiadczenia sa czesciowo odplatne, przychodem podatnika jest
    róznica pomiedzy wartoscia tych swiadczen, ustalona wedlug zasad
    okreslonych w ust. 2 lub 2a, a odplatnoscia ponoszona przez podatnika.
    ---

    Jak na mój gust w ten sposób córka "zarobi" różnicę między
    "wartością rynkową" a "ceną sprzedaży".

    pozdrowienia, Gotfryd