eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatki[skomplikowane] działalnosc gospodarcza a rozdzielanie internetu dla kilku osob › Re: [skomplikowane] działalnosc gospodarcza a rozdzielanie internetu dla kilku osob
  • Data: 2006-06-26 06:01:15
    Temat: Re: [skomplikowane] działalnosc gospodarcza a rozdzielanie internetu dla kilku osob
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Fri, 23 Jun 2006, Wojtek wrote:

    > p.s.p ale nie o tym, chodzi o to ze jestem wlascicielem firmy, prowadze
    > dzialalnosc gospodarcza, a z drugiej strony jako osoba prywatna (bo na mnie
    > jest telefon) udostepniam internet innym osobom z sieci. Czy jest jakies
    > prawo zabraniajace takiego procederu czy moze mi cos grozic z tego powodu ?
    >
    > Telefon jest na osobe prywatna a ta osoba posiada tez dzialalnosc gospodarcza

    Moim zdaniem prowadzenie DG może tylko zmienić postać zarzutu:
    z prowadzenia nierejestrowanej działalności na nieujawnienie przychodów
    z konkretnego rodzaju przychodów :]

    Możesz mi wytłumaczyć na jakiej podstawie ktoś może świadczyć usługę
    telekomunikacyjną w postaci udostępniania internetu tak aby przychody
    z tej usługi NIE były przychodami z DG?

    Czynność jest:
    - zamierzona i zorganizowana (nie da sie udostępniał połączenia
    bez zorganizowania routingu)
    - ciągła
    - prowadzona na własny rachunek.
    Czego jeszcze brakuje do definicji z art.5a.6 ustawy oPDoOF?

    Pomijam że dowodem swiadomości prowadzenia DG jest podpisanie regulaminu
    lub umowy w której dostawcy nie bez kozery zamieszczają oświadczenie
    korzystającego że nie będzie udostępniał łącza poza lokal jeśli
    usługa nie jest nabywana w celach DG.

    O ile wiem jedyną "niegospodarczą" formą udostępniania internetu
    jest stowarzyszenie zwykłe którego celem statutowym jest udostępnianie
    internetu - i jak nie ma być komplikacji podatkowycyh to nie może
    owo udostępnianie przynosić zysku.
    Chyba wymaga pełnej księgowości (uproszczonej ale pełnej!)
    Tak, pełna księgowość jest "bez komplikacji" w tym przypadku ;)

    No i o ile wiem nic nie zwalnia z obowiązku zgłoszenia udostępniania
    usług do stosownego urzędu. AFAIK zgłoszą sprzeciw jeśli stosowny
    zapis nie jest zawarty w zakresie DG lub statucie stowarzyszenia.

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (KPiR, VAT, memoriał, ZUS)