  • Data: 2003-01-27 09:07:01
    Temat: Re: składki na ZUS a rozliczenie roczne
    Od: "Enope" <e...@g...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Użytkownik "MT" <m...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:b0v33v$3o4$1@news.onet.pl...
    > Witam,
    > Koleżanka jest ryczałtowcem i prosiła żeby ktoś jej pomógł i podpowiedział
    > jaką kwotę ująć w rozliczeniu za rok 2002 (płaciła ZUS-y) przez cały rok
    > (oczywiście najniższą składkę), ale coś jej się pogmatwało. To chyba od
    > listopada do listopada się bierze do tego rozliczenia? Może ktoś porządnie
    > prowadzi i może pomóc (społeczne, zdrowotne i co tam jeszcze z kwotami)
    > Pozdrawiam i dziękuję w jej imieniu
    > Monika

    Nie jestem specjalista ale sprobuje odpowiedziec.
    Jak jest ryczaltowcem to sklada PIT 28 i odlicza skladki na ubezpieczenie i
    zdrowotne zaplacone w 2002 roku (nie od listopada do listopada) tylko
    faktycznie poniesione koszty (w styczniu 2002 za grudzien 2001, w lutym za
    styczen itd.).
    Mi wyszlo zdrowotnego 1174,26 zl za 2002 rok. Ubezpieczenia nie placilem.