    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: składki na ZUS
    Date: Wed, 29 Jan 2003 00:13:54 +0100

    Nikomu się nie chciało komentować ?
    Trudno, niech będzie - uprzedzam że ZUSologiem jestem
    takim sobie :]

    On Tue, 28 Jan 2003, pdl wrote:

    >+ Czy z każdej działalności powinienem odprowadzić odpowiednio składki na ZUS?

    A jakie są "odpowiednie" ;) ?

    >+ Jeżeli jestem zatrudniony na umowe o pracę...pracodawca płaci mi ZUS,

    *ILE* płaci ? Starczy na "minimalną" ? (może być 1/16 etatu, byle 800zł)

    >+ również prowadzę własne firmy (mam też odprowadzić ZUS od każdej
    >+ działalności?)
    >+ reasumując, ile mam płacić ZUSu jeżeli pracuje jednocześnie na:
    >+ - umowę o prace
    >+ - umowę zlecenia, nie ze swoim pracodawcom
    >+ - własna działalność I
    >+ - własna działalność II
    >+ - własna działalność III
    >+ - własna działalność IV (wspólnik)?

    Mało danych :]

    Przypomnę wnioski z dyskusji poprzednich (użyj googla):
    1. ZUS "społeczne" płacisz obowiązkowo tylko od jednego źródła
    dochodów, które spełnia wymagania. Jeśli zarabiasz min. 800zł/mies.
    to może to być praca, jeśli nie - to umowa zlecenie (w okresie
    jej wykonywania) lub dowolnie wybrana DG. Dochody z owej DG
    deklarujesz "z sufitu", ale w przedziale 60%...250% średniej
    płacy w wydaniu GUS.
    2. ZUS "chorobowe" płacisz nieobowiązkowo tylko jeśli wybrałeś
    za "źródło" DG, nie wiem jak przy zleceniu; przy wyborze
    pracy jest AFAIK zawsze
    3. ZUS FP jest *chyba* tak jak "1", ale głowy nie dam
    4. ZUS zdrowotny płacisz od każdej pracy i każdej *rejestracji*
    DG. Wg zeznań grupowiczów nie ma przeciwwskazań, żeby mieć
    kilka działalności na jednym wpisie ani żeby mieć kilka
    różnych wpisów (np. któreś S.C. osobno). Ty powinieneś wiedzieć
    ile masz wpisów DG, nie my :]
    Od zlecenia pewnikiem tez "zdrowotne" jest obowiązkowe.

    >+ pozdrw.

    wzjmn. - Gotfryd