  • Data: 2007-01-22 11:10:02
    Temat: Re: siedziba firmy
    Od: t <r...@o...pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 22-01-2007 o 11:50:07 Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    napisał(a):

    > ...w postaci zajęcia 0,25 m^2 powierzchni na kompa, *w ramach*
    > realizacji umowy wartej powiedzmy 1000 zł/mc? Hm...

    > Jasne.
    > A jakby taki doradca został zaproszony na konsultacje do Ciebie,
    > to jak - i ile - przychodów by sobie zaksięgował?
    > No bo to panie taki gość zajmuje trochę powierzchni i krzesło,
    > użyczenie nieruchomości i ruchomości naraz jak nic... czekaj,
    > mówisz że miałem kontrolerom z US wystawić f-rę??? ;)

    Teraz to sobie łaszka trochę ze mnie podarłeś ;)

    Pierwsze co spytałem to jak udokumentować to że dostaję od kontrahenta
    sprzęt
    na realizację umowy zawartej z tym kontrahentem. Pytając byłem święcie
    przekonany że
    nie ma tutaj mowy o żadnym podatku bo w końcu wszytsko w ramach płatnej
    umowy idzie
    - chciałem się tylko upewnić że mam rację.

    Odpowiedź była krótka i prosta - należy naliczyć przychód z nieodpłatnych
    świadczeń bo dostaję sprzęt za który w innych warunkach musiałbym zapłacić.
    Zdziwiłem się niezmiernie i zaraz do drugiego doradcy - odpowiedź
    identyczna,
    mimo mojego tłumaczenia że przecież mi ten sprzęt na nic nie jest potrzebny
    i że to tylko i wyłącznie część umowy i tylko i wyłącznie na cele
    realizacji umowy.

    Skończyło się na tym że zapłaciłem jakiś ekwiwalent za "najem" tego sprzętu
    bo wolałem mieć w plecy określoną kwotę niż za 5 lat dostać coś "z
    kapelusza" + odsetki.

    W końcu zamówiłem opinię na ten temat no i w opini to samo - nieodpłatne
    czają się na każdym rogu.
    Ja tego wszytskiego nie piszę żeby trollować albo się mądrzyć, tylko żeby
    zasygnalizować
    to czego sam sie dowiedziałem.
    Jak sobie prześledzisz, Gotfrydzie, choćby naszą dyskusję odnośnie EŚT, to
    mimo że
    często nie mam racji to jednak każdy element próbuje zrozumieć, więc
    możesz być pewien
    że doradców też męczę o każdy szczegół ;) Nie wykluczam przy tym tego, że
    dostałem
    takie odpowiuedzi jakich oczekiwałem, ale szanse na to są wg mnie dosyć
    małe
    i faktycznie US może opodatkować wszystko.

    Apropos tej kontroli - jesteśna 100% pewien że gdyby to wylądowało w NSA
    to by
    się nie skończyło na tym że podatek musisz zapłacić zarówno Ty jak i US
    sobie samemu ;) ?

    pozdr