    From: "PiotrB." <p...@n...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: samozatrudnienie - pytanie o koszty
    Date: Fri, 27 Jul 2007 09:13:00 +0200

    Dnia 27-07-2007 o 08:59:35 Piotrek
    <w...@a...krakow.pl_no_spam> napisał:

    > Mam mo?liwo?ae przej?cia z umowy o prac? na samozatrudnienie. Tylko
    > chcia?bym
    > wiedzieae czy mi si? to do ko?ca op?aca.
    > Na etacie mam 2500z? netto. Jako 1-osobowa firma wystawia? bym faktury na
    > 5000z? miesiecznie. Ile zatem z tej kwoty zostanie mi na r?k? po
    > odliczeniu wszystkich zusów i podatków?

    faktury VAT? ile VAT? zasady ogólne, ryczałt?

    przy zasadach ogólnych, małym zusie i vat 22%
    zostanie ci ok. 3000zł minus ok. 66% kosztów.

    przy duzym zusie myślę, że zarobisz tyle samo co na etacie
    albo nawet mniej, więc odradzam taką zmianę.
    pamiętaj też że nie będziesz miał bezpłatnego urlopu itp.

    > Z tego co wiem, to przez pierwsze 2 lata zus to kwota oko?o 250z?, prawda
    > to?, a potem mniej wi?cej ile?

    nie 250 lecz prawie 300zł

    > Praca wykonywana b?dzie mia?a charakter twórczy, wi?c mo?e b?d? móg?
    > wykazywaae wy?sze koszty uzyskania przychodów?

    nie. koszty tylko rzeczywiście poniesione.

    > Jakie inne dodatkowe obci??enia mnie czekaj??. Czy np. samochód,
    > komputer,

    sam chyba wiesz jakie będziesz miał koszty.

    > koszt najmu lokalu b?d? móg? wci?gn?ae w jakie? koszty dzia?alno?ci?

    tak. ale koszt jest kosztem i odliczysz tylko 19% + ew. VAT.

    > Jakie ewentualnie s? plusy/minusy samozatrudnienia?

    to zalezy od rodzaju pracy itd.
    www.pit.pl

    Piotr