    From: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: samodzielne opłacanie zaliczek na pod atek dochodowy
    Date: Fri, 30 Mar 2007 15:45:22 +0000 (UTC)

    Dnia 30.03.2007 KaDeWu <KaDeWu@_USUN_TO_poczta.onet.pl> napisał/a:

    > No, na przykład tlumacze bez działalności (jestem tłumaczem) tak
    > odprowadzali zaliczki wykonując zlecenia dla osób fizycznych.

    A to nie podpadało czasem pod "wolny zawód" i jakieś uregulowania z tym
    związane, np. przychody z autorskich praw majątkowych? Osobiście niestety
    bardzo mało wiem o podatku dochodowym "nie dla przedsiębiorców", ale zawsze
    byłem przekonany, że jeśli się wykonuje pracę i dostaje za to pieniądze, to
    albo samemu jest się przedsiębiorcą, albo robi się to dla przedsiębiorcy.
    Chociaż fakt, są wyjątki, np. pomoc domowa (chyba?). Niestety te wszystkie
    wyjątki to zmora polskiego prawa podatkowego. Ustawa o PDOF to mogła by mieć
    1/10 swojej objętości, gdyby nie opisy odstępstw od reguł - a to dla hodowców
    świnek, a to dla plantatorów jęczmienia, a to dla artystów po 50-tce, a to
    dla osób otrzymujących alimenty przed 24. rokiem życia... Ech... I te
    zastępy urzędników do kontrolowania prawidłowości stosowania tych
    przepisów szczególnych. :(
    --
    Samotnik