  • Data: 2007-04-01 21:29:09
    Temat: Re: samodzielne op
    Od: Samotnik <s...@W...samotnik.art.pl> szukaj wiadomości tego autora

    Dnia 01.04.2007 KaDeWu <KaDeWu@_USUN_TO_poczta.onet.pl> napisał/a:

    > Nie. Jeśli ktoś tłumaczy tylko dla prokuratury, policji, sądów i ma
    > klienta indywidualnego raz na rok, nie ma sensu zakładanie DG. Zresztą
    > nie ma też takiego obowiązku. Ludzie radzili sobie tak, jak opisałam,
    > wpłacając samodzielnie zaliczki i wypełniając PIT-58. ale to są dane
    > sprzed 6 lat, a ja potrzebuję info aktualnej. CHodzi o pracę dorywczą;
    > zleceniodawca zobowiązał zleceniobiorcę do samodzielnego odprowadzenia
    > zaliczek.

    Jeśli robi się to raz na rok (czyli nie można zarzucić działalności
    gospodarczej wg definicji), to moim zdaniem wystarczy to po prostu dopisać
    do PITa rocznego. Byle to nie było "zorganizowane i ciągłe". Moim zdaniem
    ciągłość ma tu mniejsze znaczenie (jest enigmatyczna, człowiek z założoną
    DG też przecież nie prowadzi działalności "ciągle" - np. jedzie na urlop
    albo narzeka na brak klientów), a bardziej chodzi o zorganizowanie. Czyli
    np. ogłaszanie się, że się świadczy usługi tłumaczeń == umarł w butach.
    --
    Samotnik