  • Data: 2007-04-02 22:28:17
    Temat: Re: samodzielne op
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 2 Apr 2007, KaDeWu wrote:

    > W kwestii formalnej, przeciez napisałam, ze właśnie o te usługi NIE chodzi

    W kwestii formalnej: przyznaję się do nieprawidłowego cytowania (miało
    być do Witka), proszę o łagodny wymiar kary :]

    > przy samodzielnym rozliczaniu. Taki tłumacz raz na jakiś czas ma klienta
    > indywidualnego i nie będzie zakładał dla niego DG.

    Nie wiem, czy fakt wykonywania tych czynności "w sposób zorganizowany"
    nie przesądzi, że DLA PODATKU będzie to jednak DG.
    Bo o ile dla ustawy o swobodzie DG będzie to rzeczywiście "jednorazowa
    czynność", to dla opodatkowania może być istotny fakt iż takie czynności
    wcale jednorazowe nie są - a to że część jest w jednym źródle nie powoduje
    iż to co zostało przestaje być "wielokrotne" :)

    > Sama mam DG, ale nie chodzi tu o mnie. Nie chodziło mi też o tłmaczenia

    No to już zupełnie wątek się rozlazł, bo przy przy tłumaczeniach mamy
    sprawę taką, iż z okazji "autorskości" do rozważenia jest czy toto
    może podpaść pod przychody uzyskiwane osobiście (usługi "nieartystyczne"
    nie mogą).

    pzdr, Gotfryd