    From: "magda_niusy" <n...@g...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: samochod osobowy w firmie
    Date: Thu, 13 May 2004 22:19:26 +0200

    > Za rok (12 miesięcy) sprzedacie ten samochód jako zwolniony.
    > Rozdział 6 par. 8 ust. 1 pkt. 5 rozporządzenia MF (tego dużego, o
    > wykonywaniu niektórych przepisów ustawy).

    90.000

    > To teraz opatrz na stara ustawę i "stara teorię".
    > Kupujemy 1.01.2004 osobowy 100.000 + 22.000VAT, do odliczenia 0(zero) VAT.
    > Sprzedajemy ten samochód 1.02.2004 za 90.000 + 19.800VAT
    >
    > Strata 19.800.
    >
    > Widzisz róznicę?
    >
    > Od dośc dawna (paru lat) sprzedaż rzeczy ruchomych przed upływem 6
    > miesięcy skutkowała koniecznością naliczenia VAT nawet gdy prawa do
    > odliczenia przy zakupie nie było.
    >
    > Dobrze sie spało? ;-)

    > Alez oczywiście że nie zostanie zmienione, to jest rozwiązanie na którym
    > zarabiasz 5 tys w stosunku do poprzedniego.

> [...]
    czyli, wg nowych zasad kupujesz, odliczasz 5 tys.Potem sprzedajesz po mniej
    niz pol roku i placisz VAT caly., sprzedajesz po powyzej pol roku masz
    sprzedaz zwolniona ,tak?
    po staremu bylo, ze kupujesz-nie odliczasz VAT-u.Sprzedajesz przed uplywem
    polrocza placisz VAT, po uplywie roku, tez placisz.Tak?
    Maddy, mnie trzeba jak dziecku..pomocy:)
    magda