eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkiryczałt, vat - księgowanie sprzedaży nieudokumentowanej › Re: ryczałt, vat - księgowanie sprzedaży nieudokumentowanej
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ryczałt, vat - księgowanie sprzedaży nieudokumentowanej
    Date: Mon, 6 Apr 2009 09:39:34 +0200

    On Sun, 5 Apr 2009, Krzysztof wrote:

    > witam
    > jestem na rycztałcie, płatnik VAT, brak kasy fiskalnej;

    Do ryczałtu się nie wtykam, bardziej w sprawie formalnej :)

    > sprzedaję przez internet, moje pytanie dotyczny księgowania przychodów
    > nieudokumentowanych, czyli takich na które nie wystawiam klientowi faktur
    > VAT;

    Za przychody nieudokumentowane to można iść siedzieć :]
    To co opisujesz, to przychody *udokumentowane*. Tyle, że udokumentowane
    nie fakturami :|
    W rozporządzeniach jest zapis "nieudokumentowane fakturami" i co
    chwilę widzę jak ktoś pisze jak Ty, wnoszę o wybaczenie, ale przecież
    określenie "nieudokumentowane" (bez żadnych dodatków) sprawia małą
    różnicę, tak coś jak rożnica miedzy krzesłem (bez dopisków) a krzesłem
    elektrycznym ;)

    > na jakie podstawie? wystawiam np. dowód wewętrzy ? czy coœ innego?

    Jako rzekłem, do ryczałtu się nie wtykam, ale na KPiR wystawienie
    DW na przychody nie jest obwarowane żadną "podstawą".
    DW na *koszty* podlegają ograniczeniom, owszem.
    Ale DW na przychód wystawia się czasem dlatego, że nie ma żadnego
    innego dokumentu - więc trudno o "podstawę" :)
    Dziwne by było, jakby na ryczałcie było inaczej.
    Oczywiście nie zmienia to faktu, że zawsze lepiej mieć jakieś "inne
    dowody", które w razie jakiegokolwiek sporu US musi dopuścić
    (w myśl Ordynacji), obowiazku (zbierania takich dowodów) to IMVHO
    jednak nie rodzi.

    > z jakš datš? w przypadku jednej sprzedaży klient wpłaca na konto więc datš
    > księgowania wydaję mi się data wpływu na konto za poprawnš, natomiast w
    > przypadku pobrania data przekazania œrodków na konto przez firmę która
    > pobiera należnoœć, w tym przypadku firmę kurierskš?

    W sumie to tu mam komentarz na temat :) (wyjątkowo ;))
    Przecież kryterium zaliczenia przychodu do DG to przychód *należny*.
    Moment otrzymania przelewu określa przychód *otrzymany*.
    W omawianym przypadku, jak na mój gust, należność powstaje prędzej,
    z tytułu umowy.
    Może ktoś skomentować/popolemizować?

    > i jeszcze jedno pytanie, np. na allegro klient może zapłacić poprzez
    > płatnoœci allegro, jak otrzymuję kwotę pomniejszšnš o około 3%, czy mam
    > księgować kwotę po jakiej towar został sprzedany czy pomniejszonš o te 3%?

    A nie jest tak, że opłatę za "płatności allegro" należy zaliczyć
    do *kosztów*? (wiem, wiem, na ryczałcie z kosztów żaden pożytek, no ale
    po to są niższe stawki podatku).

    pzdr, Gotfryd