    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: ryczalt - placona byla niewlasciwa stawka :(
    Date: Mon, 8 Nov 2004 21:51:27 +0100

    On Mon, 8 Nov 2004, paszczo wrote:
    [...]
    >+ wyprostowac ta zaleglosc sam i zglosic sie do US + zaplacic nalezna
    >+ kwote (wiem, ze dowala mi odsetki karne

    IMHO nieporozumienie.
    Sam masz sobie obowiązek "dowalić" :> - jak dopuścisz do tego
    że zrobi to US, to rzeczywiście chyba bez kary się nie da :]

    >+ + jakies kary niestety :((

    Przeszukaj groups.google.pl (-> zaawansowane) niniejszą
    grupę na hasło "czyny żal" (tudzież "czynnego żalu").
    DOKŁADNIE przeszukaj.

    >+ Mam jednak pytanie, jak powinna wygladac procedura zglaszania
    >+ takiego uchybienia (jakie druki itd) i w koncu jakiego rzedu sa te
    >+ odsetki karne i kary....brrrrr.. :(

    Odsetki... poszukać hasła "kalkulator odsetkowy". Jest kilka.
    I nie zdziw się jak liczą z niewielkimi błędami :]

    >+ zalozmy ze po odliczeniu zaplaconych 8,5% sama niedoplata na czysto
    >+ z tych kilkunastu faktur (+- chyba od polowy 2002) to jakies 2500 (dwa i pol
    >+ tys. zl)
    >+ Ile % musze sobie doliczyc zeby mniej wiecej sie zorientowac

    Ja bym się zastanowił, czy przypadkiem nie jest tak że nim "usługi
    informatyczne" zostały uznane za dopuszczone na ryczałcie to NIE
    podlegały pod ryczałt.
    Znaczy: AFAIK wcześniej obowiązywał na nie KPiR... !

    >+ Czy jest sens pisac podania z prosba o niedowalanie kary? (w koncu
    >+ sam sie do nich zglaszam i chce zaplacic

    CZYNNY ŻAL !
    I kolejność jest ważna :> (*najpierw* zapłacić - w praktyce przelać
    w tym samym dniu co złożenie deklaracji korygujących :], najlepiej
    z deklaracjami nie z samego rana ;>...)

    Rozumiem że wiesz że złożenie do każdej korekty "wyjaśnień" jest
    obowiązkowe, i że "wyjaśnienie" a "czynny żal" to dwie różne rzeczy...

    --
    pozdrowienia, Gotfryd
    (memoriał, KPiR, VAT, ZUS)