    From: "Adamski" <a...@w...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: rozpoczęcie działalności - Tłumaczenia
    Date: Thu, 14 Nov 2002 09:02:36 +0100

    > I jeżeli taka kwota mu sie pojawi to wtedy powinien założyć konto a
    właściwie
    > przed tym faktem... co nie zmienia innego faktu ze zus może nadal płacic
    ror

    Podstawowe pytanie sprowadza sie do tego, czy jezeli placisz ZUS z ROR-u to
    czy ROR staje sie" ...rachunkiem bankowym związanym z wykonywaną
    działalnością gospodarczą..." Czy oplata ZUS z tytulu DG jest czynnoscia
    zwiazana z dzialalnoscia gospodarcza.

    > jak juz bedzie miał (bo ciebie posłucha i założy ;) lub wymuszą to na nim
    > obroty to wtedy zawiadomi urząd o założeniu konta.

    Czy tylko obroty wymuszaja zalozenie konta? Czy wystarczy wykonywanie
    operacji bezgotowkowych zwiazanych z dzialalnoscia wystarczy? Mi sie wydaje,
    ze wystarczy.

    > TAK ! firma jednoosobowa, opłacająca składke tylko za siebie i nie
    > zatrudniająca innych, na dodatek jest to przedstawiciel wolnego zawodu
    > (chociaż i oni zostali wtłoczeni do pojęcia prowadzących DG)

    A spolka cywilna gdzie do zus zgloszeni sa jako platnicy osoby fizyczne?

    > Tworzysz a powiedz mi w takim razie po jaka cholerę taki BZWBK czy mBank w
    > soich internetowych kontach na rachunkach zwykłych osób fizycznych mają
    > możliwość (specjalne formatki) przenaczone do przykmowania i reazlizowania
    > przelewów na rzecz ZUS (51 + 52 + 53), chę ... ?!!!

    Wydaje mi sie ze z trzech powodów
    Ich zabawki i oni ustalaja zasady gry
    Jak ktos inny przyjmuje to czemu oni mieli by nie
    Bo chyba prawo nie zabrania wykorzystywania ROR do DG tylko naklada
    obowiazek zawiadomienia US

    Pozdrawiam
    Adam