  • Data: 2002-11-14 20:17:55
    Temat: Re: rozpoczęcie działalności - Tłumaczenia
    Od: "Adamski" <a...@w...pl> szukaj wiadomości tego autora

    ROR-u to

    > IM(i nie tylko)O - zdecydowanie nie.

    Przeczytalem wszystko i to co piszesz nie jest pozbawione pewnej logiki, ale
    jezli pozowlisz poprowadze swoj wywod na ten temat.

    Oczywiscie nie znalazlem niegdzie napisane czarno na bialym, ze MUSI BYC
    KONTO, ale: zgodnie z art 13 ustawy o DG jest napisane ze trzeba zawiazomic
    US o kocie ZWIAZANYM z dzialalnoscia gospodarcza. Nie znalazlem tez
    okreslenia co oznacza KONTO ZWIAZANE Z DZIALALNOSCIA GOSPODARCZA i wydaje mi
    sie, ze jest to konto z ktorego poszedl, lub na ktore przyszedl jakikolwiek
    przelew zwiazany z dzialalnoscia gospodarcza. Czy oplacenia dkladek ZUS za
    deklracje DRA z kodem 0510.. jest zwiazane z dzialalnoscia gospodarcza? Wg
    mnie tak bo taki kod w kodyfikacji ZUS-owskiej oznacza "osobe fizyczna
    prowadzaca dzialalnosc gospodarcza" i jezeli osoba nie prowadziala by
    dzialalnosci gospodarczej to by nie musiala oplacac skladki ZUS i argument,
    ze jest to jakas tam wymuszona oplata nie wydaje mi sie sluszny, poniewaz
    wiekszosc oplat jest wymuszonych. Przekazywanie skladek za pracownika tez
    jest zwiazane z dzialalnoscia gospodarcza jezeli "kupiona" praca jest
    zwiazana z dzialalnoscia gospodarcza. Zgadza sie ze olacasz skladke
    wylacznie za siebie, ale z tytulu (w zwiazku z....) prowadzenia
    dzialalnosci. na stronie ZUS jest napisane "...Od 18 maja 2001 r. płatnicy
    składek zobowiązani są opłacać należności z tytułu składek na ubezpieczenia
    społeczne, ubezpieczenie zdrowotne, Fundusz Pracy i Fundusz Gwarantowanych
    Świadczeń Pracowniczych w formie bezgotówkowej, w drodze obciążenia rachunku
    bankowego płatnika składek..." Czy moze byc to z ROR? No nie widze czemu nie
    moze, ale trzeba wtedy ROR zglosic jako konto zwiazane z DG (zgdobie z art
    13 ustawy DG).

    Jezli za konto zwiazane z DG rozumiec konto z ktorego dokonuje sie operacje
    ZWIAZANE WYLACZNIE Z DZIALALNOSCIA GOSPODARCZA to zglaszac takiego nie
    trzeba.

    Pozdrawiam
    Adam
    P.S. Nie zrozum mnie zle. Nie jestem czlowiekiem ktory "taka wersje sobie
    przyjal i bedzie sie jej trzymal" ;-))) Jesli starczy Ci cierpliwosci na
    przenalizowanie mojego troche zagmatwanego wywodu i wskazanie miejsca w
    ktorym sie myle (oraz czemu sie myle) bede wdzieczny.