  • Data: 2002-05-09 08:25:05
    Temat: Re: roznice kursowe - rozliczanie
    Od: bromden <b...@p...gazeta.pl> szukaj wiadomości tego autora

    zalozmy, ze wystawiam fakture na 1000 euro (sredni kurs nbp w tym
    dniu to x), a iles tam dni pozniej druga fakture na 1000 euro
    (kurs y),

    nastepnie przewalutowuje sobie 500 euro, przeliczam je po kursie x
    czy y? tj. czy obowiazuje mnie chronologia (kurs x), czy moge sobie
    powiedziec, ze to 500 euro jest z drugiej faktury i przeliczyc po
    kursie y?
    nastepnie przewalutowuje 1000 euro, rozumiem, ze musze rozbic ta
    kwote na dwie (po 500) i rozliczyc osobno (jedna po x, druga po y),
    tak?

    a jezeli wyplace euro i zamienie w kantorze, to tez musze rozliczac
    roznice kursowe? w ustawie jest chyba mowa tylko o banku?

    a jezeli np. bede splacal kredyt zaciagniety w euro (albo w inny sposob
    bede wydawal euro), czy to mnie uwolni od tej zabawy z rozliczaniem rk?