    From: "Roger" <k...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: różnice kursowe - która kolumna kpir
    Date: Mon, 29 May 2006 12:00:37 +0200

    > Albo powstają jedne różnice albo drugie
    > albo czegoś nie rozumiem.

    Moim zdaniem różnice od wł. środków pieniężnych powstają gdy z naszego
    rachunku np EUR wypływają pieniążki tzn przy zapłacie faktur lub
    przewalutowaniu.
    W przypadku przewalutowania wrzucamy różnice w pozostałe przychody, a
    obliczamy jako różnice między stanem środków na rachunku eur (stosując np
    metode wyceny FIFO) a kursem przewalutowania.
    W przypadku zapłaty za fakturę kosztową tez występuje różnica miedzy kursem
    z dnia zapłaty za fakturę a kursem(ami) z dnia nabycia(otrzymania) waluty. W
    związku z tym uważam, że też należy to wpisać. Niezależnie od tego że
    policzyliśmy różnice miedzy dniem zarachowania a dniem zapłaty.
    Różnice te nie są przecież tożsame, a w sumie pozwalają nam na wpisanie
    faktury według kursu po którym nabyliśmy ( otrzymaliśmy ) walutę niezbędną
    do zapłaty za fakturę kosztową, czyli faktycznie poniesiony koszt.

    Nie jestem biegły więc się nie upieram, dlatego też proszę o fachowe opinie.
    1. czy faktycznie wystepuja tu rożnice od wł. śr. pien.?
    2. jezeli tak, to która kolumna kpir?

    Pozdrawiam
    Roger