    From: "Joan" <s...@v...pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: różnice kursowe
    Date: Fri, 13 Jan 2006 11:46:32 -0000

    A to ja jeszcze bardziej zamotam, jesli mozna, ale w sumie ciekawa jestem,
    jak to powinnam rozliczac. KPiR, VAT.

    Opis sytuacji:
    1. Dnia 8-12-2005 dostaje rachunek na kwote 500 eu za wynajem mieszkania w
    miesiacu styczniu 2006.
    2. Place za to mieszkanie przelewem 3 grudnia 2005.

    Rozliczam to tak:
    1. Pod data 1 stycznia 2006 wrzucam w koszty 500 eu przeliczone na zl po
    kursie srednim NBP z dnia 1 stycznia.
    2. Przeliczam 500 eu po kursie mojego banku z dnia 3 grudnia 2005 i pod data
    1 stycznia 2006 ksieguje roznice kursowe.

    Czy dobrze? W przypadku, gdyby to nie byl wynajem, to pewnie by to bylo
    prostsze, ale przy oplatach za wynajem, telefon, media to dniem powstania
    kosztu jest dzien zaplaty, ale tu placi sie za dany miesiac w miesiacu
    wczesniejszym, a koszt powstaje przeciez dopiero w tym miesiacu, za ktory
    place, a nie w ktorym place. Ale nie mam w tym jeszcze duzego doswiadczenia,
    dlatego pytam, czy moje postepowanie jest sluszne.

    Pozdrawiam,
    Joan