  • Data: 2006-01-12 09:39:30
    Temat: Re: różnice kursowe
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Wed, 11 Jan 2006, plusz wrote:

    > otrzymałem płatność z UE
    >
    > kurs NBP z dnia wystawienia dowodu wypłaty ( 1 grudnia 2005 ) dawał 469 zł
    > dzisiaj, 11.01.2006 wpłynęło 447,98
    >
    > co powinienem zrobić?

    Uwaga: dywaguję.
    +++
    Art. 14.
    [...]
    1a. Przychody w walutach obcych przelicza się na złote według
    kursów średnich z dnia uzyskania przychodu ogłaszanych przez
    Narodowy Bank Polski.
    Jeżeli przychody wyrażone są w walutach obcych, a między dniem
    ich uzyskania i dniem faktycznego otrzymania występują różne
    kursy walut,
    przychody te odpowiednio podwyższa się lub obniża
    o różnice wynikające z zastosowania kursu kupna walut
    z dnia faktycznego otrzymania przychodów
    ---

    Mój wniosek: korekta kursowa nie jest samodzielnym przychodem, więc
    jeśli wystąpi na przełomie roku to dotyczy tego samego roku w którym
    uzyskano "właściwy" przychód.
    Czyli powinna być "dopisana do zeszłego roku".

    Mylę się ?

    pozdrowienia, Gotfryd