  • Data: 2003-09-23 06:43:44
    Temat: Re: rozłożenie VATy na raty lub przesuniecie terminu.
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Tue, 23 Sep 2003, RobertW wrote:
    [...]
    >+ >>> + później, już na drodze egzekucji
    >+ >>> + administracyjnej możesz ew. negocjować z naczelnikiem działu
    >+ >>> + egzekucji swojego US;)
    >+ >>
    >+ >> Pomysł średnio na jeża, IMHO.
    >+ >> Popełnia się wykroczenie...
    >+ bynajmniej nie łapówkę miałem na myśli,

    Przepraszam, a dlaczego piszesz o *przestępstwie* ?
    Dokładnie miałem na myśli wykroczenie pt. "nieterminowe
    płacenie podatku".

    >+ ale właśnie uzgadnianie z podatnikiem czy zaistniały
    >+ okoliczności wymienione w cytowanej przez
    >+ Ciebie ustawie.

    Za późno. Jak wcześniej podpiszesz "niniejsza deklaracja
    jest tytułem egzekucyjnym" (poczytać toto małym drukiem
    na dole pod podpisem) to IMO urząd traci podstawy do
    np. skorzystania z obniżenia odsetek itp. bądź choćby
    tylko przesunięcia terminu. Zgodziłeś się, chciałeś :)

    >+ Ale jakoś nie wierzę że "przejadłem VAT" jest ważnym
    >+ interesem publicznym;)

    Jakoś nie kładłem nacisku na "publiczność" w cytacie ;),
    tylko nie chciałem *za bardzo* ciąć Ordynacji.
    Raz - jest to *być może*[1] "ważny interes podatnika",
    dwa - po uzyskaniu zgody na odroczenie płatności *nie
    popełnia się wykroczenia* (z "nieterminowym....") co
    IMO może mieć wpływ na ocenę ew. przyszłych uchybień.
    Przypomnę że "notoryczne uchylanie się" to już
    przestępstwo, AFAIK.
    [1] Oczywiście - US może się "nie przychylić", ale to
    akurat nic nie kosztuje, no i zawsze przez parę dni
    jesteśmy kryci ;)
    A na deser: nie można było "przejeść" czegoś czego
    jeszcze się nie dostało :) (przecież TEGO VATu mu jeszcze
    kontrahenci nie wpłacili, o ile dobrze zrozumiałem
    problem). A jeśli płatności są w wysokim stopniu
    "usługowe" - to przecież TEGO VATu również wcześniej
    nie ujął do odliczenia.

    pozdrowienia :) Gotfryd
    (KPiR, VAT)