    From: "Ania" <a...@N...op.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: rozliczenie wyjażdu "służbowego"
    Date: Fri, 06 Jul 2007 05:01:43 GMT

    Użytkownik "Jagna" <j...@p...onet.pl> napisał w wiadomości
    news:f6jmu7$1k5$1@mx1.internetia.pl...

    > No to mamy dwa wyjścia.
    > Faktem jest, że taki dowód, to niestety makulatura, ale, abstrahując już
    > od podróży służbowej, można pozwolić na zaksięgowanie, jeśli zostanie
    > spisane oświadczenie z jakiego powodu nie wystawiono faktury. Oczywiście
    > wymaga akceptacji szefa. W tym wypadku kłopot - szef poniósł wydatek.
    > Ale być może to była stacja samoobsługowa, on nie znał języka...
    >
    > Kombinowane, ale coś by mogło się udać.

    No własnie,pnosiła go juz wczoraj fantazja w tym kierunku,ale skoro nie zna
    języka to po co jechał:)i takie tam,więc chyba sobie odpuści:)

    > Dla rozliczenia wyjazdu za granicę może posłużyć druk polecenia wyjazdu
    > zagranicznego, nie znalazłam gotowego w sieci, choć wersję papierową
    > gdzieś
    > widziałam.
    > Jak ma wyglądać pewnie wiesz, jeśli nie, daj znać, opiszę.
    >
    > W koszty wpiszesz na podstawie rozliczenia wyjazdu, które uwzględniałoby
    > i paliwo (jeśli się zdecydujecie) i fakturę za nocleg. Mimo, że to
    > właściciel firmy, diety również mu przysługują. Ogólna suma stanowiłaby
    > koszt podróży służbowych.

    Bardzo dziekuję:)jeszcze jest pomysł diet osoby współpracującej:)

> [...]
    >
    > Ważne jest jedno, przy rozliczaniu takich podróży należy przyjąć stałą
    > procedurę, określając tryb akceptacji rozliczenia kosztów i obieg
    > dokumentów.
    >
    > I tu można by opisać, że dokumenty wystawione za granicą dot. zakupu
    > paliwa
    > w samoobsługowych stacjach itd. ... zostaną przyjęte, i tu warunek, np.
    > taki, że powinny zawierać datę i godzinę (a pewnie zawierają).
    >
    > I teraz jeszcze jedno Aniu, wysokość tej faktury za nocleg.
    > Czy gdyby pracownik poniósł koszt w tej wysokości, zostałby uznany przez

    No oczywiście,że nie:)pewnie by nawet nie pojechał :)))))))

    > Dlatego IMHO w tej procedurze należałoby ująć, że koszt noclegu
    > przekraczający wysokość i tu określić górny pułap, będzie ograniczany do
    > ... Albo od razu przyjąć wysokość noclegu określoną w rozporządzeniu.
    >
    > A tak już zupełnie IMHO, nie sądzę, żeby US podważył taki wydatek w KUP
    > a biegłego pewnie nie masz na karku (tych trzech etatowców... ;))
    fakt,nie ma obowiązku badania,a nie sądze by ktoś robił to ot tak,by się
    zbadać w końcu to kawał kasy:)
    > Hulaj dusza, piekła nie ma! ;)

    Bardzo dziekuję za sugestie,teraz juz będzi ełatwiej mi sie poruszać:)

    pozdrawiam ania