  • Data: 2003-01-13 17:48:12
    Temat: Re: rozliczenie roczne a sprzedaz komputera
    Od: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl> szukaj wiadomości tego autora

    On Mon, 13 Jan 2003, AndY wrote:

    >+ Witam
    >+
    >+ Jesli pewna osoba fizyczna odsprzedala mi swoj komputer (dosc stary juz ,
    >+ jej nie potrzebny) do mojej firmy (DG) i ja oplacilem z tego tytulu podatek
    >+ w urzedzie, spisalismy umowe i wprowadzilem go na stan

    Rozumiem że kupiłeś go "osobiście" (a nie jako DG) i dopiero
    później "wprowadziłeś" ? Bo dedukuję że opłaciłeś PCC.
    To tak BTW: po ostatnim czytaniu UoPCC (zmotywowanym przesłuchaniem
    mnie na "prawo" ;>) wyszło mi, że jeśli kupuje się od osoby fizycznej
    ale "na DG" to PCC się *nie* płaci !
    W szlachetnym celu dołożyłeś Budżetowi 30zł ale wyciąłeś nieco lasu ;>
    (na formularze :)), więc nie wiem czy pochwalić ;)

    >+ to czy osoba ta musi teraz uwzglednic fakt jego sprzedazy w
    >+ rocznym rozliczeniu i zaplacic od tego nie jako podatek ?

    A jak długo go miała ? W UoPDoOF jest coś że płaci się tylko od *dochodu*
    (wątpię żeby sprzedający zarobił :)) od mało używanych ruchomości, czytaj:
    mniej niż pół roku ! (od nieruchomości coś z 5 lat).

    pzdr, Gotfryd