    From: Eleoni <l...@p...onet.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: rozliczenie podatku bedac za granica
    Date: Thu, 12 Apr 2007 12:46:52 +0100

    Dziekuje Panie Witku za odpowiedz,

    witek wrote:
    > "Eleoni" <l...@p...onet.pl> wrote in message
    >
    > Nie by?oby rozs?dne, bo je?li zarabiasz za granic? a de facto mieszkasz w
    > Polsce i korzystasz z publicznej s?u?by w Polsce, to chyba jednak Polsce te
    > podatki si? w cz??ci nale??. Z czego? t? stra? po?arn? policj? trzeba
    > utrzymaae.
    > Ci którzy na sta?? z Polski wyjechali podatków nie p?ac?.
    No tutaj to zapomnialem o tym, ze nasza dzielna Policje trzeba
    finansowac. Racja.

> [...]
    > dochodów z uwzgl?dnieniem podatków zap?aconych za granic? na podstawie umów
    > o unikaniu podwójenego opodatkowania.
    >
    > S?owo "mieszkaj?ca" nale?y rozumieae jaka taka, która nie wyjecha?a z Polski
    > na sta??, lub w danym roku przybywa?a w Polsce wi?kszo?ae czasu.
    > Umowy o unikaniu podwójnego opodatkowania mamy podpisane z wi?kszo?ci?
    > krajów.
    > Jeden z nich mówi?, ?e pieni?dze zarobione za granic? s? wolne od podatku w
    > Polsce, ale maj? wp?yw na wysoko?ae skali podatkowej zastosowanej do
    > pieni?dzy zarobionych w Polsce (np. z Angli? od 2007) inne mówi?, ?e
    Wlasnie cos wygooglowalem o takiej umowie:

    20 lipca 2006 w Londynie o godz. 11.00 została podpisana Konwencja
    między Rzeczpospolitą Polską a Zjednoczonym Królestwem Wielkiej Brytanii
    i Irlandii Północnej w sprawie unikania podwójnego opodatkowania i
    zapobiegania uchylaniu się od opodatkowania w zakresie podatków od
    dochodu i od zysków majątkowych. Nowa Konwencja zastąpi umowę z dnia 16
    grudnia 1976 r.

    Nowa umowa wprowadza metodę wyłączenia z progresją, która polega na tym,
    że uzyskany za granicą dochód jest zwolniony z opodatkowania w Polsce,
    przy czym do opodatkowania pozostałych dochodów osiągniętych w Polsce
    stosuje się stawkę podatku wyliczoną dla całości dochodu (polskiego i
    zagranicznego).

    Rozumiem, ze ostatnim zdaniu mial Pan na mysli ta wlasnie umowe.

    Tylko tam bylo jeszcze takie zdanie:

    Nowa Konwencja wejdzie w życie po jej ratyfikacji przez parlamenty obu
    umawiających się państw. Jeśli ratyfikacje zostaną dokonane w 2006 roku
    to postanowienia nowej Konwencji będą miały zastosowanie do dochodów
    uzyskanych od dnia 1 stycznia 2007 roku.

    Ale Pana opinia sugeruje ze juz ta umowa weszla w zycie od 1 stycznia 2007.