    From: "my way" <y...@s...tlen.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: rozliczenie PIT 1/8B
    Date: Mon, 29 Jan 2007 10:15:09 +0100

    Użytkownik "MarekZ" <m...@w...irc.pl> napisał w wiadomości
    news:epb3id$a2l$1@nemesis.news.tpi.pl...
    > Zapłata następuje za "pełnienie funkcji członka zarządu" i nie jest
    > uzależniona od żadnych dodatkowych warunków. Wspólnoty raz do roku
    > podejmuja uchwałę, że miesięczne wynagrodzenie wynosi... albo roczne
    > wynagrodzenie wynosi... i tyle. Pomijam tutaj taki drobiazg (który jednak
    > może być istotny), że zrobiłem to tak, że wynagrodzenie jest wypłacane
    > zarządowi jako całości. Podział wewnątrz zarządu jest wewnętrzną sprawą
    > zarządu. Tak więc nie istnieje nic co by można nazwać jakąś bezpośrednią
    > umową z konkretną osobą.

> [...]

    to napiszę Tobie jak "przekładają" to w pewnym wydawnictwie podatkowym:
    członkowie zarzadu wspólnoty pelnią obowiązki nie na podst. umowy
    cywilnoprawnej, ale na podst.wyboru (powołania)
    o dochodach osób należacych do składów zarządu i im podobnych mówi art.13
    ust.7 pdof, ale dotyczy on przychodów otrzymywanych przez te osoby wyłącznie
    od osób prawnych
    stąd wniosek że jed. org. nie posiad. os. pr. wypłacające wynagrodzenie
    członkowi zarządu nie mają obowiązku potrącania pdof

    jakby co, to ja tylko podaję, jak to tłumaczą inni :)

    pozdrawiam