eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkirozlicz. wyjazdow sluzb. sam. prywatnym, na matkę pracownika:)?? › Re: rozlicz. wyjazdow sluzb. sam. prywatnym, na matkę pracownika:)??
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: rozlicz. wyjazdow sluzb. sam. prywatnym, na matkę pracownika:)??
    Date: Fri, 30 Jan 2009 13:15:34 +0100

    On Fri, 30 Jan 2009, Michał wrote:

    > witam,
    > czy pracodawca ma obowiązek sprawdzić ( ew. czy to ma jakieś znaczenie )
    > czy pracownik jest właścicielem prywatnego samochodu, który użytkuje w
    > firmie do celów służbowych?

    IMO art.23.1.36 ustawy:
    ochodowym-od-osob-fizycznych-1_2_31.html
    ...nie zawiera żadnych regulacji dotyczących własności, albo jak kto
    woli: sposobu posiadania samochodu przez pracownika.
    Sprawdź.
    Z tego by wynikało że to bez znaczenia.

    > Zostały wystawione dokumenty na wyjazdy służbowe, gdzie pracownik używał
    > własnego samochodu do celów służbowych, a jak się później okazało jest na
    > kogoś z rodziny zarejestrowany ( lub na firmę kogoś z rodziny ) - pracownik
    > nim jeździ, ale nie jest jego właścicielem.

    Niewykluczone że będzie to zmartwienie pracownika.
    I na mój rozum tak jest - pracodawca nie ma obowiazku rozwiązywania
    WSZYSTKICH problemów, które sam pracownik SOBIE stwarza.
    Jak "z rodziny" to bez problemu, jak od osoby trzecież to niech się
    martwi "nieodpłatnym przychodem", jak od osoby która ma samochód na
    DG to niech tamta osoba się martwi że ujmuje wydatki w kosztach, co
    do których nie ma prawa.

    pzdr, Gotfryd