eGospodarka.plPodatkiGrupypl.soc.prawo.podatkirobnalem sie przy zaliczce za styczeń, moge za marzec mniej wplacic? › Re: robnalem sie przy zaliczce za styczeń, moge za marzec mniej wplacic?
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Date: Thu, 22 Apr 2010 02:19:11 +0200
    From: Gotfryd Smolik news <s...@s...com.pl>
    Subject: Re: robnalem sie przy zaliczce za styczeń, moge za marzec mniej wplacic?

    On Sun, 18 Apr 2010, wspolna-flaszka.pl wrote:

    > Użytkownik "niedzialajaminewsy" <n...@g...pl> napisał w
    > wiadomości news:hqf4v7$4n9$1@inews.gazeta.pl...

    > ja nie pisze o programie.
    > Wiem ze sie ustala narastajaco. Tylko nie mam pewnosci ze w wplatach
    > uzgwlednic moge tez to co za duzo przze pomylke zaplacilem
    > bo mam pierwszy raz taki przypadek.

    Jak były deklaracje, to opis mechanizmu ich wypełniania wiele
    wyjaśniał. Weź może z druki-IPS deklarację dla PIT-5 (starą)
    i obejrzyj - jest dokładnie wg. ustawy.
    "zaliczka należna wg ustawy"
    "zaliczki wpłacone razem od początku roku"
    "kwota do wpłaty" (stanowi różnicę powyższych)

    No i zawsze jest druga wersja (być może prawdziwa tylko przyznać
    się nie chcesz ;)) - że jakiś koszt nie został zaksięgowany na
    czas.
    Bo podatnik myślał nad tym, czy uznać go za koszt.
    Ale myślał, myślał... i uznał.
    Kiedyś było (bodaj z udziałem Maddy) - pytanie brzmi: czy, jaka
    i z jakiego przepisu może być kara za to, że podatnik zgodnie
    ze swoim prawem uznał wydatek za koszt?

    pzdr, Gotfryd