  • From: "Marek" <d...@p...com>
    Newsgroups: pl.soc.prawo.podatki
    Subject: Re: renta, a DG
    Date: Sun, 22 Feb 2004 11:36:11 +0100

    Użytkownik "Piotr Wozniacki" <m...@p...com.pl> napisał w wiadomości
    news:40387317$1@news.home.net.pl...
    > Dzieki, ale na najwazniejsze z moich pytan odpowiedziales zartem:-)
    >
    > Wazne jest dla mnie, czy limit, po przekroczeniu ktorego nastepuje
    > obnizenie/zawieszenie swiadczenia przez ZUS, to przychod czy dochod z DG
    (a
    > to wielka roznica).
    >
    > Moze wiec ktos jednak podpowie?
    >
    > Piotr

    W styczniu i lutym 2004 r. dla osób prowadzących pozarolniczą działalność
    gospodarczą na podstawie przepisów o działalności gospodarczej [....] kwota
    zadeklarowana do podstawy wymiaru składek na ubezpieczenia społeczne i
    Fundusz Pracy nie może być niższa niż 1296,01 zł.

    Do ZUSu składasz DRA i nie wpisujesz ani przychodu ani dochodu tylko kwotę
    "zadeklarowaną do podstawy wymiaru składek"

    Minimalna podstawa do obliczeń składek na ubezpieczenie społeczne nie
    przekracza kwoty 1512,10 zł, której przekroczenie spowodowałoby zmiejszenie
    świadczenia.

    Nie możesz mieć przychodów z innych źródeł (umowa o pracę, zlecenie)
    większych niż różnica 1512,10 - 1296,01=216,09 bo wtedy załapiesz się na
    zmniejszenie świadczenia.

    Marek